7 Februari 2004, Een drukke lange dag

Het was al weer vroeg uit te veren, want we wilden eerst nog wat gaan shoppen voordat we weer wilden gaan beginnen.
De vorige dag had ik een karretje geregeld, welke we als eerste gingen ophalen. Hierna direct door naar van Noort, dit is een soort groothandel in nieuwe en gebruikte bouwmaterialen. Als eerste mooie recht balken en kepers zoeken voor o.a. de dakkapel. Want deze lengtes (3.6m) hebben ze niet bij de normale bouwmarkt, plus die zijn met dit soort dingen vaak iets duurder. Hierna was het nog 2 betonnetjes klein knippen. Deze netten willen we gebruiken om de achtergevel te versterken aan de binnenkant. Maar aangezien deze netten 2 bij 5 meter zijn, passen deze nit op ons karretje. Maar 1 bij 2.5 gaat prima. Overigens was het weer ook niet al te best, want we kregen al aardig wat noodweer over ons heen. Maar ja wat nu valt, valt later niet. Aangezien we ook nog 2 ijzeren binten nodig hadden, en ze deze niet bij van Noort hadden, was het richting de lokale smit. Deze had nog 2 mooie voor een schappelijke prijs. Nu dat het karretje al wat voller was beladen, was het op naar de volgende bestemming, Bergen.
In bergen konden we de volgende inkopen doen, namelijk 4 zakken cement en 16 zakken zand. Over de betonnetten komt namelijk een dikke raap laag, welke voor voldoende structuur moet zorgen. Ondertussen was het al wat later geworden, en was het op naar Ossendrecht. Halverwege het uitladen, kwam ook m'n maat om mee te helpen. Nudat het karretje leeg was, was het tijd voor een lekkere bak koffie, en wat te eten.
Aangezien de druipsteengrot van een garage mij een doorn in het oog is, gingen we als eerste deze op orde maken. Er lag wel al een zeil over, maar het lag niet al te constructief. En het was droog weer, dus dit was de kans. Door ook nog eens oude verwarming buizen in de goten te plaatsen hopen we dat al het regenwater nu eens voor de verandering in de goot eindigt.
Ondertussen had m'n pa zich bezig gehouden met de betonnetten tegen de achtermuur plaatsen. Deze zetten we vast met carroserieringen (groote ringen) met parkers in pluggen. En dit lijkt goed te werken. De netten zijn immers niet echt zwaar (4mm staal). Ook over het eventuele doorslaan van roest door de raaplaag aan de binnenkant hoeven we ons ook niet druk te maken. Er komt namelijk toch nog een voorzetmuur voor, om een spouw te creeeren. Om de volgende dag snel te kunnen beginnen, verplaatste we alvast de steiger een segment naar voren. Handig als we hierin al zijn, ging dit redelijk snel. Ondertussen was het al weer redelijk later geworden, en waren we moe van het sjouwen de hele dag, reden genoeg dus om de dag af te sluiten.